POP-POP, IT’S SHOW TIME – ימים ספורים לפני שהוא נוחת בארץ הקודש לשתי הופעות סולד-אאוט, הגיעה העת לסקירה על ברונו מארס. פוסט אירוח של אבישג שנהר, @iamshooga
ילדות
ברונו נולד באוקטובר 1985 בשם פיטר ג’ין הרננדז בשכונת ואיקיקי שבהונולולו, בירת הוואי, למשפחה נוצרית בעיקרה.
אביו, פיטר הרננדז, הוא מוזיקאי ממוצא פורטו-ריקני ויהודי-אשכנזי. סבתו (מצד האב) הייתה יהודיה, בת למהגרים מאירופה.
אימו, ברנדט סן פדרו ביוט, הייתה רקדנית ממוצא פיליפיני וספרדי. כשנשאלה בראיון על איך גידלה שישה ילדים, אמרה: “זה היה קשה, אבל עשיתי את זה. ניקיתי בתים, תפרתי ומכרתי ציורים. כל מה שצריך כדי שזה יעבוד”.
את הכינוי “ברונו” הצמיד לו אביו כשהיה בן שנתיים, משום שהוא הזכיר לו את המתאבק ברונו סמרטינו. החלק השני בשם, “מארס הגיע מצחוקים בסטודיו: “אמרו שאני לא מהעולם הזה”.
את השיר הראשון שלו כתב כשהיה רק בן 4 והקדיש אותו לאדם החשוב ביותר בחייו, אמא שלו, שבהזדמנות אמרה: “ידעתי שהוא מיוחד ברגע שהוא נולד. הייתי רוצה להגיד שהוא יצא ממני עם מיקרופון ביד, אבל זה לא היה המצב…. מה שכן, הוא שר עוד לפני שהוא התחיל לדבר”.
מגיל ארבע הופיע ברונו עם להקת משפחתו “The Love Notes”, ובגיל חמש החל להופיע חמש הופעות בשבוע והיה ידוע ברחבי האי כסוג של חקיין של אלביס. בשנת 1992, כשהיה בן שבע, הוא אפילו שיחק בתפקיד כ”אלביס הקטן” בסרט “ירח דבש בווגאס”.
אחרי שהוריו התגרשו בשנת 1997 ועסק ההופעות המצליח של האב בוטל, ברונו ומשפחתו חוו על בשרם עוני. הם היו צריכים להסתדר והמצב התגלגל כמו כדור שלג כיוון שהעסקים השונים שהאב ניסה לקדם – נכשלו.
בכמה מראיונותיו העיד כי היו זמנים בהם הם הצטופפו בבית קטנטן בלי שירותים, עם מיטה אחת ועם גישה מוגבלת (ולזמנים לא קיימת) לחשמל. עם זאת, הוא תמיד אמר שהילדות שלו הייתה הטובה ביותר עבורו: “היה לנו הכל כי היה לנו אחד את השני ובגלל זה אף פעם לא הרגשתי שזה סוף העולם”, אמר כשהוא מתייחס לקשר ההדוק שהיה לו עם אחיו וארבע אחיותיו.
זה אולי שופך מעט אור על למה כל כך חשוב לו לתרום ולהחזיר לקהילה. רק השבוע פורסם כי בניגוד לאמנים שהופיעו כאן בעבר והגיעו עם רשימת דרישות ארוכה (שלא נאמר לעיתים מגוחכת והזויה), ברונו והצוות שלו כתבו להפקה כי הם סומכים עליהם בנושא ההסעדה ומבקשים דבר אחד בלבד – שכל האוכל שנשאר ייתרם לחסרי בית, נזקקים ומי שמזלו לא שפר עליו.
השראות מוזיקליות
לאורך ילדותו ונעוריו הופיע ברונו בביצועים מוזיקליים בהזדמנויות שונות, תוך כדי שהוא לומד, משחזר ונותן כבוד למוזיקאים שהשאירו בו חותם. זה התחיל עם אלביס בילדותו והמשיך כשהופיע כחקיין של מייקל ג’קסון בתחרויות שונות.
ברונו סיפר שהפעם היחידה בה הוא ראה את מייקל מופיע בלייב הייתה בשנת 1997, כשהיה בן 12. מייקל הגיע להופיע בהוואי במסגרת “HIStory Tour”, וההופעה הזו, לדבריו של ברונו, השאירה בו חותם: “הוא קבע את הרף עבורנו, האמנים. זה לא משנה מאיזה ז’אנר אתה מגיע, כאמן, אתה תמיד צריך לשאוף להיות כמו מייקל. הוא הגדול מכולם”.
עוד כמה אמנים שהשפיעו עליו רבות ואי אפשר שלא להזכיר:
פרינס, מהמוזיקאים הייחודיים והחשובים ביותר בדורו. ברונו חלק לו הומאז’ בטקס פרסי הגראמי בשנת 2017.
ברונו ופרינס נפגשו פעם אחת, בה פרינס נתן לו פתק בו נכתב: “ברונו, מי ייתן והגיבורים היחידים שלך יהיו אתה ועצמך”. כשפרינס הלך לעולמו, ברונו שיתף ברשתות החברתיות את התמונה של אותו פתק, ונפרד: “פרינס, אתה אחד הגיבורים שלי ואף אחד לא יכול להגיד לי אחרת, אפילו לא אתה. אני כל כך בר מזל שהייתי עד לגדולה שלך. המוזיקה שלך תחיה לנצח ותמיד יהיה לך מקום מיוחד בליבי”.
ליטל ריצ’רד, מחלוצי הרוק אנד רול האמריקאי ופרפורמר אדיר. גם לו ברונו עשה מחווה, הפעם עם אנדרסון .פאאק (חברו להרכב “Silk Sonic”), בטקס פרסי הגראמי בשנת 2021.
ג’יימס בראון האגדי, שהיה אחד המוזיקאים המשפיעים ביותר במוזיקה במאה ה-20 ותרם רבות להתפתחות הגוספל והרית’ם אנד בלוז למוזיקת נשמה והיה חלוץ במוזיקת הפאנק. ברונו נוהג לבצע רוטינת ריקוד שמוקדשת לו בשיר “Runway Baby”. ברונו העיד כי היה נוהג לצפות בו הרבה, במיוחד ב- “The T.A.M.I Show” משנת 1964.
תחילת הדרך בתעשייה
לאחר סיום התיכון החליט ברונו שהוא רוצה לפתח קריירה מוזיקלית. אחת מאחיותיו, שעברה ללוס אנג’לס מספר שנים לפני-כן, עודדה אותו לעשות את המעבר ולגור איתה כדי להיות יותר קרוב ללב התעשייה.
בשנת 2006 הכיר ברונו את ארון ביי-צ’אק, שלימים הפך למנהלו בחברת התקליטים “אטלנטיק רקורדס”. ביי-צ’אק התרשם משיריו וביקש להחתימו בחברה, אך בפועל החוזה נחתם רק לאחר שלוש שנים.
בינתיים, החל ברונו לעבוד ב”אטלנטיק” ככותב וכמפיק לצד פיליפ לורנס (שמופיע איתו עד היום) וארי לוין, ויחד הם יצרו את ההרכב “הסמיזינגטונס”. במסגרת ההרכב, עבד ברונו עם אמנים מצליחים רבים, ביניהם: שון קינגסטון, אדם לוין ופלו-ריידה.
הסינגל הראשון אותו כתבו והפיקו חברי ההרכב היה “Long Distance” של ברנדי, שיצא באוקטובר 2008. במהלך שנת 2009 יצאו שלושה סינגלים שה”סמיזינגטונס” לקחו בהם חלק: “Right Round” של פלו-ריידה, ”Get Sexy” של ה שוגאבייבז ו-“Wavin’ Flag” (אותו הפיק ברונו ואף לקח חלק בנגינה של כמעט כל הכלים) ושנה לאחר מכן בלהיט “F**k You” של סי-לו גרין.
קריירת סולו
בשנת 2010 השתתף ברונו כזמר אורח בשני שירים מצליחים שכתבו והפיקו “הסמיזינגטונס”: “Nothin’ on You” של B.o.B, שהגיע למקום הראשון בארצות הברית ובבריטניה ו-“Billionaire” של טרבי מקוי, שהגיע למקום הרביעי בארצות הברית והשני בבריטניה.
הסיפור מאחורי האחרון מתחיל מכך שנתנו לברונו וארי לוין, חברו לכתיבה/הפקה, סכום כסף זעום כדי להסתדר איתו לשבוע ההקלטות המתוכנן בלונדון היקרה. ברונו פשוט התחיל לשיר חצי בייאוש וחצי בצחוק ברחוב: “I wanna be a billionaire so freaking bad” והשאר היסטוריה…
את החלק הזה הם חיברו מאוחר יותר עם חלק אחר, ההתחלה של הפזמון, שהייתה אצל פיליפ (הצלע השלישית של “הסמיזינגטונס”), וזה מה שבסופו של דבר התגבש והפך להיות הלהיט שיצא לרדיו.
בעקבות ההצלחה של השירים האלו ברונו זכה להכרה ראשונה בתעשייה ובמאי 2010 הוציא מיני-אלבום בשם “It’sBetterIf YouDon’tUnderstand”, שם הופיעו שירים שנכנסו בהמשך לאלבום האולפן הראשון שלו, כמו: “Count On Me” ו- “Talking to the Moon”.
השני הפך לאחד משיריו האהובים ביותר. הוא עוסק במערכת יחסים מרחוק עם מישהי ועל איך הוא משתמש בירח כמעין נחמה. הוא אומר שהוא מקווה שהיא נמצאת בצד השני של העולם ומדברת אליו גם ובמשפט שאחרי תוהה לעצמו האם הוא למעשה טיפש שיושב לבד ומדבר אל הירח.
באוקטובר 2010 יצא אלבום האולפן הראשון שלו – “Doo-Wops & Hooligans”, אותו כתב והפיק יחד עם חבריו להרכב “הסמיזינגטונס”.
האלבום הגיע למקום השלישי במצעד הבילבורד 200 ולמקום הראשון במצעד האלבומים הבריטי.
שני הסינגלים שיצאו מתוכו, “Just the Way You Are” ו-“Grenade”, הגיעו למקום הראשון במצעד הבילבורד הוט 100 האמריקאי ובמצעד הסינגלים הבריטי ואף הצליחו במדינות נוספות ברחבי העולם.
הראשון מביניהם היה “Just the Way You Are” שמדבר על איזושהי בחורה חסרת ביטחון שלא רואה בעצמה את כל המעלות שהוא רואה בה.
השיר זכה בפרס גראמי בקטגוריה “ביצוע הפופ הגברי הטוב ביותר”.
בסינגל השני, “Grenade”, הוא מתאר את אהבתו חסרת המעצורים למישהי ומספר כמה הוא מוכן להקריב עבורה. הוא מיואש מכך שהיא מגיבה באדישות ולא משיבה לו אהבה.
“אני חושב שכל אחד יכול להתחבר לשיר הזה… כשאתה כל כך אוהב מישהי ואתה לא מבין מה אתה עושה לא נכון, מה אתה לא מביא לה… אני הרי אלך כל כך רחוק, עד למצב שאירה לעצמי כדור בראש, ואני לא מבין – למה אני לא יכול לקבל אהבה כזו בחזרה?”
הקונספט של הקליפ הוא המאבקים שלו בלהראות לאותה בחורה שהוא יעשה הכל בשבילה.
עוד מספר שירים שיצאו מהאלבום ושווה לשים אליהם לב:
השיר “Marry You”, שלא ברור אם מדבר על כך שברונו והחברים שלו מחפשים “משהו מטומטם לעשות”, כמו למשל להתחתן עם איזושהי בחורה רנדומלית שהם לא מכירים, או שלמעשה מדובר בברונו ומישהי שהוא יוצא איתה שמחפשים יחד לעשות משהו מטופש כמו להתחתן בספונטניות.
המנון העצלנים הלא רשמי, “The Lazy Song”, שמדבר על הרצון הפשוט של… לא לעשות כלום. השיר הגיע למקום הרביעי במצעד הבילבורד הוט 100 האמריקאי ולמקום הראשון במצעד הבריטי.
השיר “Runaway Baby” שעוסק ביכולות הפלירטוט והחיזור המוצלחות שלו. הוא אומנם מצליח להשיג את הבחורה, אבל בעוד שהוא מעוניין באיזשהו סטוץ הוא יודע שהיא תרצה יותר ממנו ותבקש ממנו להישאר. אז הוא מנסה להזהיר אותה מראש שלא תתקרב אליו ותיתן לכישוף שלו להשפיע עליה.
השיר “Liquor Store Blues” מדבר על אדם שכדי להשכיח את צרותיו, הוא פונה לחנות המשקאות המקומית כדי להשיג אלכוהול בתקווה שזה יעזור לו (“זה אני והבלוז של חנות האלכוהול שלי”).
בספטמבר 2011 יצא סינגל נוסף של ברונו, “It Will Rain”, מתוך פסקול הסרט “שחר מפציע: חלק ראשון” מסדרת הסרטים של “דמדומים”.
השיר עוסק בחשש מכך שאהובתו תעזוב אותו והוא מעביר את התחושה בפזמון באמצעות שימוש במטאפורה של שמש שמתייחסת לאושר שלו, אל מול הגשם שמתייחס לעצב: “לא תהייה שום קרן אור אם אאבד אותך, השמיים לא יהיו בהירים, העיניים שלי יתחקו אחר העננים, אם תלכי בכל יום יהיה גשם”.
חודש לאחר מכן יצא השיר “Young, Wild & Free” של ויז קאליפה וסנופ דוג, שאירחו את ברונו.
בשנת 2012 נכנס ברונו למשבצת היוקרתית והמבוקשת ולהנחות לערב אחד ב- “SNL”, לצד זה שהוא היה גם על תקן האורח המוזיקלי.
את הערב הוא החל כמיטב המסורת במונולוג פתיחה בלתי נשכח ובהמשך השתתף באחד המערכונים הזכורים ביותר בו הוא צריך לבצע חיקויים של כל מיני זמרים/ות.
באותה שנה הוציא ברונו את הסינגל הראשון מתוך אלבומו השני – “Locked Out Of Haven”, אותו כתב יחד עם ה”סמיזינגטונס”, כשלהפקה היו שותפים גם מארק רונסון, ג’ף באסקר ואמיל הייני.
“השיר מדבר על אישה שנתנה לי משהו שלא הרגשתי לפני-כן. זו התשובה הארוכה… רוצה את התשובה הקצרה? זה על סקס”.
הסינגל זכה להצלחה ודורג בעשרת המקומות הראשונים ביותר מ-20 מצעדים ברחבי העולם, כשבבילבורד הוט 100 האמריקאי הוא שהה במשך 6 שבועות במקום הראשון.
הביקורות שיבחו את השיר ואת האבולוציה המוזיקלית של ברונו שהצליח לגוון ולהעשיר את הסאונד שלו בהשוואה לאלבום הקודם והלך יותר למחוזות הפאנק. ברונו הודה שאת מרבית ההשראה לשיר הוא קיבל מלהקת “The Police”.
בדצמבר 2012 יצא האלבום המלא – “Unorthodox Jukebox” שגם זכה בפרס גראמי בקטגוריית “אלבום הפופ הווקאלי הטוב ביותר”.
כשנשאל מה המשמעות מאחורי האלבום, אמר: “חופש ומוזיקה. שאנשים ידעו שזה בסדר להיות שונה. כשחברת תקליטים אמרו לי שאני אול אובר דה פלייס ושהמוזיקה שלי לא שגרתית, אני רציתי לומר: ‘זה מי שאני, טייק איט אור ליב איט’. לכן זה השם שבחרתי ומבחינתי זו אמירה של חופש אמנותי”.
מספר שבועות לאחר מכן יצא הסינגל השני, הבלדה הבלתי נשכחת – “When I Was Your Man”. ברונו העיד כי מדובר בשיר הקשה ביותר מבחינתו לביצוע בלייב, פחות בגלל אתגר קולי אלא יותר ממקום רגשי והמשמעות של השיר עבורו.
השיר עוסק בשברון לב ובחרטה שמלווה אותו אחרי שנתן לאישה שהוא אוהב לעזוב. בשיר הוא מביע תקווה לכך שהגבר החדש שנמצא בחייה ייתן לה את כל האהבה ותשומת-הלב שהוא לא הצליח לספק עבורה.
השיר כבש את המקום הראשון בבילבורד הוט 100 האמריקאי והגיע אל עשרת המקומות הראשונים במצעדים של מדינות רבות ברחבי העולם. הוא היה לסינגל הדיגיטלי השמיני הנמכר ביותר בשנת 2013, עם מכירות של למעלה מ- 8.3 מיליון עותקים.
תזכורת נעימה לשיר קיבלנו לפני כמה חודשים, כשמיילי סיירוס הוציאה את אחד הלהיטים הגדולים ביותר של השנה הנוכחית ושתלה בו אינטרפולציה (=שיבוץ קטע זר בתוך יצירה) בפזמון למילים מהשיר המקורי של ברונו. היא למעשה נתנה את הטייק שלה מנקודת המבט של האישה שאומרת שהיא לא צריכה להיות תלויה באף גבר שיקנה לה פרחים, ידבר איתה או ייקח אותה לרקוד – אלא היא יכולה לעשות את כל הדברים האלה בעצמה.
הסינגל השלישי, “Treasure”, יצא במאי 2013 והוא מעין הצהרת אהבה לאישה שלו במטרה להעביר לה את המסר שהיא תמיד תהייה במרכז תשומת הלב שלו.
בשיר קיימת אינטרפולציה ל- ” “Baby I’m Yoursשל המוזיקאי הצרפתי בריקבוט וברונו אכן אישר שזו הייתה אחת ההשראות ליצירתו.
ביוני 2013, בעיצומו של קידום האלבום, אימו של ברונו הלכה לעולמה בגיל 55 לאחר שסבלה ממפרצת במוח. מותה המוקדם גרם לברונו להעריך את המשפחה יותר מכל דבר אחר בחיים: “החיים שלי השתנו. אם הייתי יכול להחליף את המוזיקה כדי לקבל אותה בחזרה, הייתי עושה זאת”.
מאותה נקודה אומנם היה לו קשה לו להמשיך ולשדר עסקים כרגיל, אך הוא סיפר שהוא היה מדמיין את הקול שלה אומר לו להמשיך הלאה. וכך בדיוק הוא עשה… שבועות ספורים לאחר האובדן הטראגי הוא כבר יצא לסיבוב הופעות אליו התחייב כמובן מבעוד מועד.
הסינגל הרביעי מהאלבום יצא בספטמבר 2013 ונקרא Gorilla”” וגם כאן השותפים שלו ליצירה היו מארק רונסון, ג’ף באסקר ואמיל הייני (לצד ה”סמיזינגטונס” כמובן). בגדול, השיר עוסק בלעשות אהבה כמו גורילות. קחו את זה מכאן…
הסינגל החמישי והאחרון מהאלבום נקרא “Young Girls” והוא למעשה השיר הראשון שמופיע באלבום.
“אני חושב שזה באמת מראה מה הכיוון של האלבום ובדיוק את הנקודה שהייתי בה כשהתחלתי את האלבום הזה. הכל היה כל כך חדש עבורי ואני מרגיש שהעולם צפה בי לאורך כל הדרך. לראות אותי יוצא לסיבוב הופעות, לראות אותי בהופעה בטלוויזיה… יש רגע בחיים שלך שאתה מתחיל לצאת כל ערב וזה כל כך כיף אבל אז אתה מגיע לאיזושהי נקודה שאתה מתחיל לאבד את עצמך. על זה השיר”
בפברואר 2014 הופיע ברונו במופע המחצית של הסופרבול (התארחו הרד הוט צ׳ילי פפרס) ובסוף אותה שנה יצא השיר “Uptown Funk” יחד עם המפיק מארק רונסון, שיר שהם עבדו עליו הרבה מאד זמן.
השיר הגיע למקום הראשון במצעד הבילבורד הוט 100 האמריקאי ושהה שם במשך 14 שבועות רצופים, ובכך הפך לסינגל החמישי ששהה הכי הרבה זמן במקום הראשון בצמרת המצעד. בכלל, מדובר באחד הסינגלים הנמכרים ביותר בכל הזמנים!
עם השיר השניים גם זכו בשני פסלוני גראמי, בקטגוריות: “הקלטת השנה” ו- “הופעת הפופ הטובה ביותר לצמד/הרכב”.
עוד בשנת 2014, הספיק ברונו לדובב את הדמות של רוברטו בסרט “ריו 2”.
בפברואר 2016, הופיע בשנית בסופרבול ה- 50 במספר, יחד עם קולדפליי וביונסה.
באוקטובר 2016 יצא השיר “24K Magic” כסינגל הראשון מתוך אלבומו השלישי שנושא את אותו השם, שיצא חודש לאחר מכן. “כאשר אתה מדבר על זהב, 24 קראט אומר שזה הסוג הטהור ביותר של זהב. אז הרעיון היה להשתמש בזה וכמו לומר שהאלבום הוא מעין קסם טהור”.
רבים חושבים שהקול באינטרו של השיר שייך לברונו, אבל למעשה מדובר במוזיקאי Mr. Talkbox (ביירון מנרד צ’מברס).
השיר הוא המנון מסיבות, או יותר נכון “הזמנה למסיבה” שנקראת האלבום שלו, כפי שתיאר זאת ברונו. ההפקה מאד אולד-סקול. ברונו אמר שההשראה המרכזית שלו לשיר הזה בפרט ולאלבום בכלל הייתה מוזיקה מהאייטיז ובעיקר מהניינטיז, שתי תקופות עליהן גדל ומהן הושפע רבות.
ראייה נוספת לכך היא בבחירה להוציא אלבום “רזה”, 9 שירים בלבד, דבר שהיה סטנדרט יותר מקובל בתחילת האייטיז.
הסינגל זכה להצלחה רבה בעולם כשהגיע למקום הרביעי במצעד הבילבורד הוט 100 האמריקאי, קיבל מעמד מכירות של כ-5 פלטינות בארצות הברית ואף זכה בפרס גראמי עבור “הקלטת השנה”.
הסינגל השני, “That’s What I Like” זכה גם הוא להצלחה רבה ושיחזר את ההישג של קודמו כשהגיע למקום הראשון בבילבורד אך גם עקף אותו כשקיבל מעמד מכירות של 6 פלטינות בארצות הברית. הוא גם זכה בשלושה פרסי גראמי בקטגוריות: “שיר השנה”, “שיר ה- R&B הטוב ביותר” ו- “הופעת ה- R&B הטובה ביותר”.
השיר התפוצץ בעיקר אחרי שברונו הופיע אותו בטקס פרסי הגראמי. בשיר הוא מפרט את כל הדברים שהוא אוהב, מבתים על החוף, מכוניות, תכשיטים ועוד… ובעצם אומר לבחורה שאיתו שהיא ברת מזל כי היא יכולה ליהנות מכל הטוב הזה ביחד איתו.
הסינגל השלישי, “Versace on the Floor”, זכה גם הוא להצלחה אך פחות משני הסינגלים הראשונים – הוא הגיע למקום ה-33 בבילבורד האמריקאי וקיבל מעמד של פלטינה אחת בלבד בארצות הברית.
עם זאת, הוא אחד השירים האהובים ביותר של ברונו שבעצם אומר כאן לאהובתו – אני אוהב את השמלה שאת לובשת של ורסצ’ה אבל לא נראה לי שיהיה בה צורך להמשך הלילה… וכך היא למעשה מסיימת על הרצפה.
הוא סיפר שבסטודיו היה לו חשוב להתלבש פנסי כשהוא הקליט את השיר הזה כי להיכנס למוד ולווייב שהוא רצה שיעבור למאזינים בהקלטה. הם הקליטו 12 גרסאות (האחרונה זה מה שאנחנו מכירים) כי הוא פשוט לא היה מרוצה עד שהוא הצליח ליצור, כפי שהוא הגדיר זאת – “A Silky Sex Song”.
בקליפ מופיעה לצידו הזמרת והשחקנית זנדאיה. שניהם, אם תהיתם, לובשים ורסצ’ה.
הסינגל הרביעי, “Chunky”, יצא באוקטובר 2016 והוא מדבר על סגנון הנשים שהוא מחפש:
עצמאיות (“Shout out to the girls that pay they rent on time”)
אוהבות לבלות (“If you ain’t here to party, take your ass back home”)
מסוגננות (“Lookin’ for them girls with the big ol’ hoops”)
ובעלות מבנה גוף מאוד ספציפי (ובכן… “Chunky” איט איז, ואם תחפשו טוב במילים גם תמצאו משהו יותר נקודתי מזה).
שני שירים נוספים מהאלבום ששווה לשים אליהם לב:
השיר “Perm”, שהשם שלו מתייחס לחומר בו נשים משתמשות לשיער כדי לגרום לו להיות פחות מחוספס אלא יותר רך ונעים. ברונו משתמש בזה כדי לומר לבחורה שלו להיכנס לרחבת הריקודים במראה סקסי ורגוע: “Throw some perm on your attitude, girl, you gotta relax”.
מעבר לזה שאני מאד אוהבת את השיר, אני חושבת שהוא במידה רבה מזקק חלק מההשראות הגדולות שלנו שדיברנו עליהן קודם – פרינס, ג’יימס בראון, מייקל ג’קסון, ליטל ריצ’רד… ממש מרגישים את הפיסה שהוא לקח מכל אחד מהם כדי להרכיב את הפאזל הייחודי שלו ולהגיע לסאונד שהוא מיקס של המון דברים טובים מפעם עם איזשהו קיק עדכני ממאדים.
זה תקף לגבי כל האלבום הזה, כאן בשיר זה פשוט הכי בולט לדעתי.
שיר נוסף נקרא “Calling All My Lovelies” בו ברונו פונה לבחורה שהוא מעוניין בה אבל נראה שהיא פחות בעניין כי היא מזניחה אותו. בשיר הוא מנסה להבהיר לה שהוא אינו תלוי בה ושיש לו עוד המון אופציות מלבדה.
באינטרלוד נשמע משיבון קולי (כי הבחורה לא עונה לו לטלפון) ומי שהקליטה אותו היא השחקנית הידועה האלי בארי.
בינואר 2018 הוציא ברונו, יחד עם קארדי בי, רמיקס לשיר “Finesse”, שבאלבום מופיע במקור בלעדיה. הרמיקס הגיע למקום השלישי במצעד הבילבורד האמריקאי ולמעמד מכירות של שתי פלטינות.
את הקליפ לשיר ביים ברונו עצמו והוא למעשה שואב השראה מסדרת מערכונים קומית מהניינטיז ששמה “In Living Color”. זו הייתה אחת מתוכניות הטלוויזיה האמריקאיות הראשונות שנוצרו על ידי צוות שחקנים שברובו היה שחור. הקליפ, אגב, צולם בסט בו צולמה התוכנית המקורית.
טקס פרסי הגראמי של אותה השנה היה לילה מיוחד עבורו כיוון שהוא לקח הביתה לא פחות מ- 6 פרסים, בקטגוריות: “אלבום ה-RnB הטוב ביותר”, “אלבום השנה” וארבעת הנוספים שהזכרתי קודם בעבור שני הסינגלים הראשונים של האלבום.
גם המבקרים שיבחו את האלבום ואת המשך ההתפתחות של ברונו כמוזיקאי. מגזין ה”בילבורד” אף דירג את האלבום במקום ה-69 ברשימתם “100 האלבומים הטובים ביותר של העשור השני”.
בספטמבר 2018 יצא השיר “Wake Up in the Sky” של גוצ’י מאנה וקודאק בלאק, בו הם מארחים את ברונו. השלושה שרים על הדברים הטובים ביותר שיש לחיים להציע ועל אורח החיים הנהנתני.
בשנת 2019, חזרו ברונו וקארדי בי לשתף פעולה נוסף, הפעם בשיר “Please Me” שהגיע למקום החמישי במצעד הבילבורד הוט 100 האמריקאי.
לצד פיתוח הקריירה שלו כסולן בפרונט, לאורך השנים כתב ו/או הפיק ברונו שירים לאמנים רבים, כמו: “All I Ask” של אדל, “One Day” של מתיסיהו, “Tears Always Win” של אלישה קיז ועוד ועוד…
SILK SONIC
בשנת 2021, כשכולם מחכים במתח לאלבום סולו חדש שלו, הפתיע ברונו כשחבר לאנדרסון .פאאק, ויחד השניים הקימו את ההרכב “Silk Sonic”. הם הוציאו אלבום בשם “An Evening with Silk Sonic” שכולו הומאז’ לסבנטיז, מתוכו יצא הלהיט הגדול “Leave the Door Open” שהיה לשירו השמיני של ברונו שמגיע למקום הראשון במצעד הבילבורד הוט 100 האמריקאי.
השיר גם זכה בלא פחות מארבעה פסלוני גראמי, בקטגוריות: “הקלטת השנה”, “שיר השנה”, “ביצוע ה-R&B הטוב ביותר” ו- “שיר ה-R&B הטוב ביותר”.
מהאלבום יצאו סינגלים מעולים נוספים כמו “Skate” ו- “Smokin Out The Window”.
חשוב לציין שהאלבום כולו מ-ע-ו-ל-ה, וגם השירים שלא יצאו לרדיו הם פנינות מוזיקליות שאסור לפספס, כמו: “After Last Night”, “Put On A Smile”, ” Fly as Me” ו- “777”.
בימים אלה
לפני מספר חודשים יצאו כל מיני דיווחים שברונו קרוב מאד להשלים את העבודה על אלבום הסולו החדש שלו, הרביעי במספר, וההשערות הן כי האלבום צפוי לצאת במהלך 2024 (שום דבר רשמי עדיין).
באופן כללי כדאי לשים לב שברונו נוקט בגישה מעט שונה מסופר-סטארים עכשוויים. הוא לוקח הפסקות ארוכות בין אלבום לאלבום. הוא הסבירה בכמה מראיונותיו שלוקח לו זמן להבין מה הוא רוצה לומר, איך הוא רוצה שזה יישמע ואיך זה צריך להיראות. הוא לא מקליט שירים שלא גורמים לו להרגיש משהו רק כדי להוציא מוזיקה ולהישאר בתודעה. חשוב לו באמת להמציא את עצמו מחדש ולהמשיך להתפתח כמוזיקאי.
אז עד שהאלבום המיוחל והמצופה יגיע… בשבוע הבא צפוי ברונו לנחות בארץ הקודש לשתי הופעות (הראשונה ברביעי והשנייה במוצ”ש), בהן הוא יחגוג על הבמה את כל הלהיטים הגדולים שלו!
ורגע רגע… ידעתם/ן שהוא הניח לנו רמז לכך עוד באוגוסט 2014? במהלך סשן שאלות-תשובות בטוויטר, מישהו שאל אותו איפה הוא היה רוצה להופיע וברונו לא איכזב וכלל את ישראל ברשימה לצד רוסיה, אפריקה וקובה.
מוכנים/ות לאבק הכוכבים של הבחור ממאדים? יאללה, בוא כבר!